Pladeafspillere er stadig et hit

Grammofonen (nu bedre kendt som pladeafspilleren) blev opfundet i 1887 af opfinder Emil Berliner. Den tog verden med storm i starten af 1900-tallet, med dens fabelagtige måde at afspille musik på. Siden da er den blevet udviklet og gjort mere praktisk gennem årene. Helt op til 1980’erne var pladeafspilleren den ideelle måde at afspille musik i hjemmet på. Men tiderne ændrede sig, og i slutningen af 80’erne blev pladerne stille og roligt skiftet ud med de nye Cd’er. Cd’en tog 90’erne med storm, og pladeafspilleren blev pakket væk. Men pladeafspilleren blev ikke glemt, og den er den dag i dag stadig et hit. I dag, hvor vi skriver 2017, har pladeafspilleren charmede sig ind på specielt den yngre generation, som betages af den, da de ikke voksede op med den. Der er også flere og flere kunstnere, som vælger at udgive deres album i LP-udgave. Det er simpelthen blevet in og retro at have en pladeafspiller i hjemmet.

Moderniserede modeller som passer til vores tid

Er du på udkig efter en ny pladeafspiller til at afspille din samling af lækker musik, men er du i tvivl om hvad du skal vælge, så frygt ej, for her får du svarende. Nogen vælger at købe antikke ældre pladeafspillere fra deres gyldne år, mens andre vælger en af de nye modeller. Det er dog vigtig at være sikker på om pladeafspilleren kan afspille de nyere plader, hvis man vælger en af de ældre udgaver. Det gode ved at vælge en ny udgave er, at de fleste af dem har USB- og RCA-udgang, så man kan tilslutte telefon og højtalere til afspilleren. Dette gør pladeafspilleren til en nem opgradering til hjemmets musikanlæg. Desuden findes mange af de nyere pladeafspillere i et retro design, så den nemt kan passe ind i hjemmet, som er indrettet i et mere rustikt design.

Stadigvæk lydkvalitet i luksusklasse

Man behøver ikke at være bange for, om man får den rigtige lydkvalitet, da de nyere pladeafspillere, som kan tilsluttes højtalere, giver præcis den samme lydkvalitet, som en radio ville. Desuden kan enkelte pladeafspillere, også findes med indbygget DAB- og FM-radio, så hvorfor ikke investere i dette vidunder. Pladeafspilleren er blevet moderniseret, men den giver stadigvæk den rå musikfølelse, som mange pladeelskere leder efter. Nummeret instrumentale dele og de enkelte instrumenter, kommer til live på en helt anden måde, når musikken afspilles på en pladeafspiller. Hvis du er en rigtig musikelsker, så er det tid at få sig en pladeafspiller.